Positionering en strategie

Stakeholdergerichte positionering en strategie Een onderscheidende positionering die uw maatschappelijke betekenis centraal stelt en die aansluit op stakeholderbelangen. Plus de vertaling in een strategie die uw organisatie legitimeert en uw communicatierendement optimaliseert.  De Legitimiteit Groep biedt de volgende diensten:

Corporate positionering De Legitimiteit Groep adviseert en ondersteunt bij het ontwikkelen of scherpstellen van uw positionering. Hiervoor maakt De Legitimiteit Groep gebruik van de speciaal ontwikkelde Legitimiteit Matrix, die de maatschappelijke betekenis van uw organisatie centraal stelt en die aansluit op wat uw stakeholders belangrijk vinden en van uw organisatie verwachten. Wij vertalen de positionering in profileringsthema’s en in kernboodschappen. Deze vormen de basis voor een proactief, initiërend communicatiebeleid.

Strategieontwikkeling Op basis van de kennis over uw in- en externe omgeving ontwikkelt De Legitimiteit Groep een strategie die uw organisatie toekomstbestendig maakt en het rendement van uw communicatie-inspanningen vergroot. Deze strategie blijft niet beperkt tot de communicatiestrategie, maar gaat ook in op relevante organisatie- en omgevingsaspecten. Met behulp van de OGSM-methodiek (Objectives, Goals, Strategies, Measures) wordt op 1 A4 de strategie vertaald naar een praktische uitvoering én meetbaar gemaakt.